Bra helg !

Det kommer säkert bli ett väldigt långt inlägg men det får ni ta! Tänkte berätta hur min helg med pappa har varit!

Det började kvällen innan när han ringde upp mej och sa att han kommer till Bergen lite innan 07.00 och jag hade ju tänkt att vara på stationen då så sa att jag ställer kl och åker dit. Men nej då, han tycket jag skulle sova och sa att jag går till er, bara frågar någon så hittar jag. Okej tänkte jag det är en bra bit att gå men han skulle gå!

Innan jag går och lägger mej ställer jag kl på 07.00 i fall att liksom och får ett sms om att jag prövar att gå. Sen ringer han några min senare och vet inte vart han är och har inte så stor koll på något. Jag slänger på mej några kläder och går mot bussen och tar den första som kommer och en kvar senare står vi på stationen tillsammans haha. Han visade mej vart han trodde vi bodde men det var åt helt fel håll och när vi väl kom hem så var vi varma och trötta på att bära tunga väskor och grejer! Men det blev ju bra till slut iaf! Jag fixaede frukost till oss och sen fixade vi oss för att åka mot byen och checka in på Scandic Bergen City som fick bli vårt hotell denna gång!

Vi gick ner på stan och kollade i massa affärer och bara gick omkring och pratade om allt och ingenting! Köpte min första julklapp som är till Julia! Hoppas att hon blir nöjd bara! Pappa köpte också en julklapp till mej, fast jag vet ju vad det är men vad gör det? haha. Tog en mkt god fika och sen traskade vi bland husen vid Bryggen och kollade på allt och ingenting! Blev inte så mkt regn i lördags och det var ju hur skönt som helst. Men pappa var lite besviken för han ville tydligen ha Bergenvädret haha.

Avslutade lördagkvällen med ännu ett besök på restaurangen Egon som har sååå god mat och det är ett väldigt mysigt ställe! Denna gång åt Deb och jag kött, pommes och beasås. Första gången sen vi åkte hemifrån så det var huuur gott som helst! Är inte van vi att äta så mkt mat på en dag så var väldigt mätt.. Somnade runt tio efter en lång dag i en asskön säng..

Vaknade på söndagen av att det regnade, så JA han fick uppleva lite av vädret här iaf, men inte alls i närheten av hut det kan vara! Vi drog oss ner till restaurangen på hotellet för en efterlängtad hotellfrukost och gud så gott det var. Har inte ätit så god frukost på väldigt länge och shit va jag käkade. Fattar inte hur jag fick i mig allt men det funkade iaf.  :) Fortsatte upp på rummet där jag tog mej ett bad med massa tvål i så jag fick skum och te till det. Mysigt och väldigt skönt!

Runt halv två drog vi oss mot Fløien och fløibanen för ett besök där uppe. Det var inte som han hade tänkte sig sa han iaf och det var det inte för mej heller när jag åkte dit första gången! Nu är jag ju ganska van vid att va där uppe. Det började regna när vi kom upp så vi gick in och tog oss en fika vilket var väldigt gott! Sen fortsatte vi förbi mitt dagis där jag är och jobbar just nu och sen gick vi väldigt länge och långt överallt där uppe. : )

Vände tillbaka mot banan ner när det började mörkna för att få se fin utsikt i mörkret och det är helt sjukt vad fint det är! Kan stå och titta där i evigheter. Åkte ner och hem för att duscha och packa med grejer vi skulle ha med hem. Åkte in till byen igen för ett besök på Peppes Pizza och det var gott men väldigt starkt! Klar med maten runt åtta och då lämnade jag honom på restaurangen för att åka hem till Deb och sova typ för jag var trött. Saknade Deb under helgen ju, konstigt att inte se henne jämt när man är van vid det! Undrar hur det ska gå i jul när vi är hemma i tre veckor? Vi kommer säkert ringa till varandra 24/7.. haha.

Pappa skulle inte åka förrän elva men han klarade sej nog för i skrivandes stund är han på fotbollsträningen hemma i Vimmerby! haha. Hoppas att resan hem gick bra också. Har inte kunna ringa elr något idag för mobilnätet är konstigt här idag..

Det var typ helgen och den var väldigt bra! Synd bara att Julia inte ville följa med men jag ska nog få hit henne någon gång nästa år ska ni se!
(Bilder kommer när jag är hemma i Sverige för pappa tog med sig minneskortet hem)

Idag var det väldigt segt att gå upp när klockan ringde. Men jag klarade det också. Åkte förbi Vikarservice innan jobbet för att lämna timlistorna. Jobbet har gått kjempebra idag. Han som jag har varit med nästan hela dagen sa till mig att jag hade varit väldigt flink idag och att det var väldigt gøy att jobba med mej : ) Han frågade om jag ville hjälpa honom med den äldsta gruppen på onsdag, vi ska typ baka pepparkakor och lite så det ska bli kul! :) Imorn är det turdag igen men det gör inget! Kommer nog bli kul! Träning på kvällen också!!

Btw. så har vi börjat med våran chokladkalender idag! haha. Nu är det bara 24 dagar kvar tills vi åker hem alltså. Och imorn är det bara en månad kvar till julafton. Helt sjukt!!

Nej, nu ska jag dra mej upp till rummet snart, lägga mej och läsa tidningar och lösa korsord. Deb är på Friskis men kommer hem snart!

Godnatt Sverige!
// Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback