Kjempekaldt

Brrrr, säger jag bara vad jag har frusit om mina fötter och händer idag. Elr ja, det har jag gjort hela veckan eftersom att vi inte är inne något på min barnehage. Använde mina termobyxor första gången idag och det var skönt men skulle varit mkt skönare om jag kunde få upp värme i händer och fötter också. Vad ska jag göra? Jo, en sak vet jag och det är att i helgen ska jag gå och köpa mej ett par tjocka sockar och hoppas på att det hjälper till nästa vecka. Annars vet jag inte hur jag ska stå ut i lite mer än en månad.

Dagen började inte bra. När jag vaknade under natten kände jag att jag hade lite ont i nacken men fattade inte riktigt vad det var eftersom att jag inte var alltför vaken. När kl sedan ringde hade jag sjukt ont och har itne kunnat vrida mitt huvud åt vänster på hela dagen. Det gör ont och är inte alls skönt! Hoppas på att det är bättre imorn.

Har precis ätit fiskpudding och stekta morötter och nu sitter jag är i min ensamhet. Bara Mattias och jag hemma. Deb är på friskis idag igen så nu ska jag snart ner och göra mej en varm kopp sjokolade.

Sista jobbdagen imorn denna vecka så det kommer nog gå bra imorn. Blir nog tur för min del skulle jag tro. Jag trivs så bra uppe på Fløyen och det gör mej inget alls att jag måste åka Fløibanen varje morgon för att komma dit. Vilken utsikt det är alltså!!

Imorn börjar jag inte förrän halv nio och ska sluta kvart i fyra men får se om de finns någon som åker ner som mellanvakt imorn annars får jag stanna till halv fem men det märks.

Hörde även att det har snöat hemma idag. Första snön är alltså hos er nu! Kommer säkert hit snart med elr kanske inte hit ner till byen men uppe på fjellet. Men det märks! Hoppas iaf på att det är snö när vi kommer hem veckan innan jul.

Btw. så har Deb och jag varit här i 7 uker idag. Nu är det bara 6 kvar tills vi åker hem men än har vi inte börjat räkna ner.

Nej, nu är det dags att röra på fläsket! En sväng till kjøkkenet och sen ska jag slappa loss..
Hoppas allt är bra med alla där hjemme!

// Sofia

Kommentarer
Postat av: Dogge

Får du ligga nått eller? ;)

2009-11-04 @ 20:31:05

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback