Ny vecka, ny barnehage

Japp, jag har kommit till ännu ett nytt ställe men det gör inte mej något. Tror jag är inne på mitt 8:e nu. Detta heter Granebo och ligger på Fløyen. Blev fløibanen upp dit med alla barn och gud vad fint det var. Vilken utsikt och allt. Får jag besök någon gång är det ett måste att åka upp dit. : )

Som det verkar och ser ut så blire så att jag är där mån-ons alltså tre dagar i veckan tills vi åker hem i jul. (Ska dit på torsdag med denna vecka fast till en annan avdelning). Det ska bli skönt så jag lär känna barnen lite mer och så. Det är två jag ska ha hand lite extra om som är lite efter elr så. Men det ska nog gå bra får vi hoppas.. Tackar inte nej till att åka upp dit flera ggr gratis haha. Ca 1,5 h per dag går åt att gå till och från banan så det är inga problem för mej.

Det jobbiga med att det ligger så högt upp är att det kommer säkert komma snö fortare där, det blåser mkt mkt mer där än vad de gör nere i byen. Men jag får klä mej varmt och redan imorn åker vinterskorna och termobyxorna med plus att jag har med mej gummistövlar och regnkläder. Inte skönt att gå i gummistövlar en helg dag för det är så kallt. Ger ju ingen värme och det är jobbigt att gå i vinterskorna om det regnar massa. Men det ska jag nog lösa också. Kan ju lämna mina kläder där eftersom att jag ska vara där så pass mkt.

Just nu sitter jag här helt ensam i huset och försöker lägga in lite bilder på fejjan men det går inte så bra för det dampar loss så får ta det en annan dag. Funkar det så lägger jag in lite i slutet av detta inlägg. Deb är på Friskis & Svettis. Ska bli kul att höra vad hon tkt om det denna gång. Mattias är säkert hos tjejen för han duschade förut, Alex vet man aldrig vart han är för han är nästan aldrig hemma. Kanske och dansar? Vidar är säkert också och dansar och Karlsson är på sin pokerklubb.



Bjuder på denna haha.






Bjuder på denna med, två nyvakna tjejer som ska ut på en joggingrunda!


Den långa backen ni ser åker jag upp för till jobbet och där långt inne i skogen är min barnehage. Väldigt fint. Ska dit upp en kväll och titta med.


Dunderfest i huset. Jag va tvungen att ta kort för det såg förjävligt ut.


Vårt vardagsrum. Usch så det såg ut och massa dricka på golvet.



Så det var lite bilder också. Nu ska jag gå och borsta tänderna och invänta Deb. Stänga på en diskmaskin så jag inte behöver bli arg på det imorn med kanske ?
Godnatt Sverige!!

// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback