Perfekt dag !

Började med en god frukost för att sedan börja fixa oss för Åsane och ikea.. Började med det ena köpcentret och bara gick och tittade på kläder, smink och allt vad det nu var : ) Hade bestämt oss att vi bara skulle slöa runt och verkligen inte skynda oss och vi klarade det hela dagen..

Det finns mkt som man vill ha men vi var duktiga och till slut kom vi till ikea och där trivdes vi : ) Efter ett tag där kom restaurangen och då var det dags för den efterlängtade köttbullemenyn och så gott det var! Satt och njöt verkligen av den och det var gratis påfyllning på läsken med så det blev tre glas cola för min del och om det var gott elr? : ) Nu har jag druckit fem glas läsk sen vi åkte hit! Fortfarande lite ovanligt med kolsyra känner jag ju men måste ju vänja mej för när jag kommer hem ska jag dricka massa julmust : )

Ikea här är inte så jättestort känner man och servicen på restaurangen var sämst! Två st som serverade mat så det gick ju inte för snabbt, har aldrig stått så länge i kö på ikea i hela mitt liv men men det var väl värt det till slut iaf! haha.

Efter maten gick vi vidare till de roligaste avdelningarna med glas, tallrikar, tavlor, lampor, ljus och allt vad det är på den understa våningen : ) Vi gillert!

Köpte mej en pepparkaksdeg så imorn ska vi baka loss här hemma : ) Ska bli gott! Får se om vi lyckas bra utan kavel och formar men vi ska nog klura ut det med om vi klarat oss så här länge i detta kök haha. Fick såklart bli varsin softis (glass) med och det var gott : )

Gick in på Risøe en gång på vägen till bussen och tur var väl det för där blev vi fast väldigt länge.. Kom ut med varsin klänning och jag är sååå nöjd med köpet. Fick bli en lila och jag fastnade verkligen för färgen och det märkte nog Deb med för som jag har tjatat om det haha. När jag hade den på mej kände jag för att klä upp mej och partaja loss.. Så sugen tills jag kommer hem och får använda den nu men vill inte trycka ner den i väskan men det är ju ett måste haha.

Hemma runt sju så vi har fått hela dagen att gå och det känns bra att vi har gjort något  : ) Nu sitter vi i soffan och kollar på Mamma Mia och det är inte första gången vi ser den ska jag säga er haha.. Sen blire nog lite American Pie på det..

Det var väl i stort sätt våran dag. Kommer säkert komma upp några bilder från dagen och morgondagens pepparkaksbak innan vi far hem härifrån! ; )

// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback