Från väntan och strul till blöjbyten

Blev visst inget bloggande igår för det blev lite strul med massa vi skulle fixa men det löste sej till slut. Skönt det! Ville bara att den dagen skulle ta slut. Började reda efter jobbet när jag väntade 45 min på bussen. Den kom aldrig, lite jobbigt.. Så jag tänkte jag går hem men när jag var på väg kommer bussfan så jag fick springa ner för massa trappor och allt och hann precis till nästa busstopp. Himla tur det för hade lovat Deb en promenad efter jobbet. Det var skönt!

Hem och fixade en god middag bestående av: stekta grönsaker, stuvade makaroner och korv : ) Sen var det dags för betalning av resa hem och grejer men det blev bra efter ca 4 timmar ;p

Idag var det fint när man vaknade igen, inget regn sen i torsdagskväll nu under dagtid. Hur skönt som helst! Idag har det verkligen varit varmt och skönt.. hoppas att dt håller i några flera dagar.

Jobbet gick bra och när jag kom hem slängde jag ihop en soppa till middag och sen blev det fotbollsträning : )
Btw. så har jag bytt min första blöja i hela mitt liv, det blev igår och min första bajsblöja blev idag. Det har gått bra och det känns inte helt fel att kunna det nu heller! Nu har dt blivit ett par st och det är ju inget jag ser fram emot direkt men det är sånt som måste göras..
Har läste dagens fulaste mening i en bok på jobbet idag också: "Jeg plytrer mens jeg dusjer" och det är på svenska typ "Jag visslar medan jag duchar"

En grej till som jag kom på att jag glömde skriva som är ganska viktigt för oss här i Norge är att Deb och jag "snodde" en ostskiva var från en av guttarna i huset och det var ju inte lite gott! Har inte ätit ost på över en månad så ni kan tänka er vad vi njöt.. : )
Deb tkt även att vi skulle unna oss en pizza när vi har fått lön. För er som inte visste så är dt typ billigt med pizza när det kostar 199:-  Så hoppas verkligen att det smakar bra!

Nu blire sängen när som helst!! Godnatt Sverige!
// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback