No rain in Bergen so far!!

Började dagen med sovmorgon : ) Men var ändå lite duktiga och ställde kl på nio för att ligga och dra oss till halv tio. Då tog vi på oss kläder och gav oss ut i det FINA väret. Vi klagar jämt på att det regnar och idag när vi drog upp rullgardinen lös solen ute. Deb lyckades också se att det var frost på bergstoppen och det sa hon ett antal ggr under förmiddagn och JA Deb, det var fint!! Skulle va kul att va där uppe men det ska vi nog också hinna med innan vi åker hem.. Då blir man glad när man är här kan jag lova! Vi gick till Europris, Rimi och Kiwi för att handla lite mjölk, ägg och korv m.m. Kom hem 1,5 timme senare och då blev det en mkt god frukost med den godaste gröten och äggmackor : )

Drog upp till vårt rum och dunkade loss elr (hade disco som Vidar undrade om vi hade haft) och fixade oss. Man känner sej så fräsch när man får ta på sej något annat än myskläder och regnkläder. Har inte på oss för "fina" kläder så ofta. En gång i vecka om vi har tur får vi känna oss som man gör typ varje dag när man är hemma i Sverige.

Vi tog bussen in till stan och fixade lite grejer och kollade in vissa affärer. Jag säger varje gång att det är helt sjukt så många köpcenter det finns här, kommer inte ens hinna gå i alla innan man ska hem typ..
Dum som jag är så tror jag ju fortfarande att vi är i Vimmerby elr något för när det kommer ett övergångsställe ställer sej Deb och väntar på att det ska bli grönt medans jag går och ställer mej mitt i vägen och typ undrar varför hon inte kommer.. Jag skulle ju kunna bli påkörd när som.. Tack Deb för all hjälp jag får när jag ska gå över gatan haha ;P Bara tanken från oss två att jag egentligen skulle bott i New York nu, hur skulle det gått?? ;p

På tal om att Deb hjälper mej så har hon lärt mej mkt bra grejer här i Bergen. Jag har till och med börjat äta lite kryddor till maten och så.. Det skulle jag aldrig gjort om jag varit hemma, det blir ju så mkt godare... Tur att jag har henne med mej! Det tackar jag Deb för att jag fick följa med!

Nu är vi hemma och ska snart börja med fredagsmys, käka mat och kolla på Idol om det funkar idag.. Annars blire X-factor på tv:n för det är live från Bergen idag tydligen så det ska bli kul att se det.. Om det finns någon talang elr så haha ;p

Nu är det dags att sluta skriva känner jag!
Ha en bra helg! Det ska vi..

// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback