Usch, vilken start på dagen

Kände redan igårkväll att jag verkligen inte kände för att jobba idag och det blev ju inte bättre när vi skulle söka buss till mej och inte hittar någon och allt verkade bara allmänt jobbigt! Till slut bestämde jag mej för att hoppa på en buss som hade nummer 620 och så skulle jag gå av i Valle. Vart nu det låg??

Det var segt att gå upp idag, jag var huuuur trött som helst och när jag väl kommit upp så vet jag ju att jag blir pigg men varför ska det vara så svårt att ta tag i att gå upp då? Väl uppe gick väl inte allt som jag ville och när Deb hade hoppat på sin buss var det dags för mej och min buss åkte förbi min hållplats?? Fick gå upp 100 meter på gatan och ställa mej i 25 min igen och vänta på nästa buss och hoppade på den. Åkte igenom Paradis och Nesttun och visste verkligen inte vart jag skulle gå av men chansade på att hoppa av när jag kände att jag hade åkt skapligt länge. Det var rätt för där står det Valle bil och jag hittade till barnehagen ganska fort vilket var skönt. Kom bara 30 min försent! Vilket inte gjorde något alls.

Dagen har gått ganska fort trots att det verkligen inte har varit min dag. Får hoppas på mer tur imorn. Då ska vi också till banken och vikarservice och fixa lite grejer. Vore bara så skönt om allt kunde vara fixat och klart nu. Vi har ju ändå varit är i en månad nu men nej då. Jag får mina sista papper från pappa om ca en vecka och då ska jag äntligen fixa mitt konto här i Norge. Får hoppas att det ska gå bra iaf! Sen har vi allt man ska - norskt mobil-, person- och kontonummer!! Det ni.

Fick även brev från skatteverket elr något idag och det stod att vi nu är skrivna här i norge elr något. Fattar inte allt vi får papper om men det löser vi på bästa sätt!

Kvällen har bestått av lite styrka, käk, tv och nu ska vi snart gå upp till vårt rum och sova. Elr jag ska läsa ut min bok först kanske. Har inte så mkt kvar. Jag är nu inne i min tredje bok och så många böcker har jag inte läst sammanlagt på massa år typ men det är skönt att läsa. Känner att jag blir trött och kan somna snabbare. Vilket behövs här om man ska upp vid sex varje morgon.

Ska upp och fixa vad jag ska ta med mej till jobbet imorn nu eftersom att det blir att ta uss 100 direkt till busstajonen imorn.

Godnatt Sverige!!
// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback