Vilket natt !

Ja, vart ska jag börja?
Ingen dator på hela dagen igår så har lite att skriva. Lika bra att ni förbereder er på ett långt inlägg!

Började gårdagen med en löprunda och god frulle på det sen fixade vi oss och begav oss mot Bryggen men det var ju stängt såklart men öppnar igen om två veckor. Vi förnyade våra busskort och sen åkte vi till Lagunen och kollade in köpcentret där och passade på att handla lite grönsaker och frukt för att sedan åka vidare till Nesttuns köpcenter. Men dessa var dom jag har gillat minst än så länge men men det gör ju inget för det finns ju sååå många att välja på.

Åkte hem och Deb gjorde pannkakor som vi käkade och sedan var det dags för klassfesten som Vidar skulle ha och vi hade tänkte oss en kväll på rummet utan dator och tv. Vad ska man göra då liksom? Vi drog in mot Sentrum och bara gick och tittade på lite grejer och hade det mysigt typ! Hemma några timmar senare och festen var i full rulle!! Fastnade utanför rummet ett tag och snackade med några som var här som var helt galna i att vi var från Sverige typ! När kl började närma sej ett - två började vi bli trötta och tänkte att snart slutar dom säkert för dom dunkade loss på musiken där nere och det lät inte lite på rummet. Deb som kan sova i vilket oväsen som helst somnade lite halvt och jag tänkte att det kommer bli en lång natt för mej som inte kan det. Jag la mej och läste boken och när kl var halv fyra var det fortfarnade lika livat och jag kände att jag började bli väldigt trött och la ifrån mej boken för att sova. Men nej då! Precis efter det knackar det på våran dörr och in kommer en kille som säger att han har missat bussen och ska sova i vårt rum, på govlet! Nej, säger vi och snackar lite med honom. Säger även att Vidar har en extra säng i sitt rum men där var det ju låst. Till sist får jag ut honom från rummet och han går ner. Då blev jag pigg igen och tänkte att det är ingen idé att jag går och lägger mej. Runt halv fem-fem stänger dom av musiken där nere och alla går. Skönt tänker Deb och jag som är uppe och vet inte vad vi ska göra haha ;p

Själv kände jag att jag ville se hur det såg ut där nere och springer ner och fyfan vilken chock jag fick. Det såg ut som jag vet inte vad. Stolar, spritflaskor, tända lampor och ljus m.m. precis överallt! Inte för fräscht! Jag gick upp och berättade för Deb hur det såg ut och jag tror nog inte riktigt att hon trodde på mej så vi gick ner en gång till tillsammans! (Jag tog med mej kameran och tog lite kort som kommer komma upp här under veckan!)

Tillbaka uppe på rummet runt fem och jag lägger mej och läser boken igen för att försöka bli trött och kunna sova lite iaf. Lyckas tillslut och när jag vaknar vid halv tio känner att jag ligger helt fel. Då hade jag somnat med boken framför ansiktet och lampan tänd så den hade Deb fått släcka och massa haha. Drog oss till elva, vilket var skönt men gud så äckliga vi kände oss. Kändes som man hade partajat loss hela kvällen också så man kan ju säga att vi var med på festen haha. Gick ner någon timme efter Vidar hade varit nere och städat lite så nu ser det bra ut igen men inte helt färdigstädat men han ligger säkert och sover nu för den killen var inte nykter igår!

När vi kom ner undrade Karlsson om vi har ställt tillbaka kl en timma men det har ju inte vi någon aning om att man ska göra men nu vet vi det iaf ! Blir en lugn dag idag, slängde nyss in en omgång tvätt i maskinen och sen blire att se på fotboll och sällskapsresan och sen sova!! Jobb imorn igen!

Hoppas ni har haft en bra helg hemma!
// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback