Ännu en regnig dag i Bergen

vilket inte är ovanligt.. Vaknade till den älskade Lakritsbåtar (slutar alltid med ett leende vid slutet när Håkan säger Tack!) vid kvart i sex men låg kvar och drog oss i sängen till kvart över sex.. Käkade frulle och sedan begav vi oss åt varsitt håll för lite jobb på barnehagarna.. Lite sura och kalla efter denna dag för vi slutar ju inte vid den bästa tiden när man ska hem och det är kö överallt och bussarna kommer allt från 5 min - 45 min försent.. Jag stod och väntade i 35min på min buss hem idag, hade jag gått hade jag varit hemma innan jag åkte därifrån.. Kallt att stå och vänta och man tror ju inte att det ska ta så lång tid som det gör men men.. Hem kom jag ju iaf..

Käkade pasta, ekstra kryddig pastasås, majs och äggmackor : ) mums! Hungriga tjejer så det var inte helt fel!

Under matlagningen passade jag på att snacka lite med Vidar om träning och lite sånt och då gav han mej lite adresser om olika klubbar och så så nu har jag skickat iväg lite mail till olika innebandy- och fotbollslag häromkring.. Väntar på svar och hoppas få det så snart som möjligt.. Nu sitter vi med en fläkt på vårt rum, så kallt är det..

Imorn är jag ledig som det ser ut nu om jag inte får hoppa in på något annat dagis men det tror jag nog inte.. Då blire att handla, promenad, fixa och styra med lite grejer bara.. Märks under dagen.. Något kan jag nog alltid hitta på, speciellt nu med när vi får åka hur mkt buss som helst, vart vi vill typ..

Kom just på att jag ska berätta om gårdagens sista minuter ;p Jag skulle som vanligt gå ner och dra ut sladden till internet och tre av guttarna sitter där nere och då blir jag lite nervös och får inte bort sladden under dörren och frågar om dörren har åkt ner och då fattade dom mej fel och blev rädda för att dörren skulle braka samman när som helst typ. Alex kom och hjälpte mej genom att hålla upp dörren trodde ju han men jag höll på att dö av skratt nästan och då hör jag Deb uppifrån som säger att dörren måste vara stängd typ och då gick det ju jättelätt.. Sprang skrattandes upp från undervåningen och möter en skrattande Deb och vi brister ut i ännu mer skratt när vi ser varandra och jag berättar om och om igen vad jag sa och deras miner när jag sa att dörren höll på att rasa typ...  Mkt skratt och kul vare.. Kommer nog lyckas skämma ut mej ett antal ggr under dessa månader.. Men vad gör det? Ett gott skratt förlänger livet!!

// Sofia

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ni har nog roligt förstår jag men blött är det visst

varje dag ,men ni fixar ju allt perfekt.Killarna

behöver nog er hjälp.Mormor Inger hälsar .

Kram på er!

2009-09-28 @ 21:10:55

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback