Bergsbestigning!


Tidigare i veckan bestämde vi oss för att bestiga berget som ligger bakom vårat hus, Mount Ulriken. igår gjorde vi det! Vi var inte ett dugg pepp på det när vi vaknade, men snart var vi uppe ur sängen och peppade inför äventyret!

Först åt vi en god frukost, som bestod av det vanliga. Gröt och knäckebröd! Sen packade vi ryggsäcken och begav oss ut. Efter 5 minuter (!) kan jag ju säga att vi båda var trötta, och då var vi inte ens i närheten av berget! Men efter en stund fick vi upp tempot och gick på rätt bra. Vägen upp mot toppen var superrolig! Första biten gick vi genom stenrös och rinnande vatten, andra och sista biten var kämpigare då vi klättrade över stora stenar och bara kunde hålla oss i ett metallräcke. Högt var det, och vissa stunder kändes det lite läskigt, men gud så häftigt det var! Kände oss väldigt små där uppe och utsikten var underbar! Vi som så många gånger sagt att vi ska ta oss upp dit, äntligen hade vi lyckats! Vi är bäst! (Bilder kommer senare)

Idag är det långfredag och alla ni där hemma styr säkert med en massa mat och påskägg. Vi är sugna på allt det där goda! Men vi är inte sura för det inte. Istället ska vi äta middag på Restaurang Egon! Mitt och Fias favoritställe här i Bergen. (Det enda stället vi ätit ute på, haha). Och vi blir bjudna av min mamma och Anders som är påväg hit just nu :)
För er som inte vet så åker jag hem till Sverige imorgon. Kommer kännas tråkigt att åka ifrån Fia! Men jag vet att hon kommer ha det bra här i alla fall, hade aldrig åkt annars! Som sagt, det kommer bli kul att komma hem men jag kommer sakna min fina vän! Men vi ses snart igen, och då ska vi hitta på en massa skoj! Du är bäst vännen. [v]

Nu ser vi fram emot en riktigt trevlig kväll! Och önskar alla er där hemma en Glad påsk!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback