Fredagskos !

Alla ni där hemma har väl någon gång sett reklamen om fredagsmys? Ja, ni vet den när de sjunger om fredagsmys och det? Antar att ni har det. Den har kommit hit till Norge nu upptäckte Deb för några kvällar sedan. Så fult när de sjunger fredagskos. haha. Vilket skämt! haha.
Men fredagskos är precis det vi ska ha ikväll! Ska bli gött.. Det är alltså helg igen och snart en hel vecka sedan vi var på inflyttningsfest hos grabbarna. Imorn ska alla vi ut till Hordvik för lite filmmys och sånt. Kommer bli ännu en trevlig kväll tror jag : )

På söndag äre som säkert alla vet, alla hjärtans dag och det "firar" vi med en rejäl städdag, alla i huset SKA hjälpa till. Så förhoppningsvis blire så och då har vi ett lite renare hus iaf! ;)
Det är även morsdag här i Norge på söndag. Vi trodde att det var det hemma också men det visade sig visst att det var i maj någon gång om jag inte har helt fel? haha. Lite stor skillnad på datum då!

Känner på mej att denna helg kommer också bli en väldigt bra helg! : )

Veckan har rullat på som alla andra och jobbet likaså. Deb var sin sista dag på Bønes igår och kom hem med lite choklad och grejer som hon hade fått. Det var hur god choklad som helt btw. Smakade lite förut och det satt inte helt fel. Men vem vet kanske hon får åka dit någon mer gång, man ska aldrig säga aldrig. Nu har hon en annan barnehage hon ska va på tre dagar i veckan tills hon åker hem så det kommer nog bli toppen för henne. Hon får jobba med några andra svenskar som också är där rätt så ofta så det kommer bli super tror jag! :)

Jag själv fick ett sms från Helena igår om ännu en n barnehage som jag ska till måndag, onsdag och torsdag nästa vecka. Hoppas att det är något att ha : ) Så nu har jag jobb hela nästa veckan förutom tisdag men hoppas att det kommer..

Lovade att det skulle komma lite mer bilder för några helger sedan men jag tror inte det kommer hända för jag vet inte om jag fick med mej så jag kan föra över bilderna från kameran till datorn. Men får se om jag hittar den när jag letar lite någon dag.

Idag när Deb och jag var nere på stan en sväng hade Deb tänkt köpa träningskort. Hon har snackat om att köpa det och till slut lyckades hon övertala mej att jag också skulle köpa ett. Det verkar vara väldigt bra och grabbarna och två andra från Sverige har redan köpt ett och gillar det. Finns massa att välja på också. Men när vi kommer dit visar det sig att man inte kan köpa för en månad och Deb åker ju hem snart så det var inte någon mening för henne att köpa ett träningskort för tre månader. Men jag dessutom körde på stort och köpte mej ett för tre månader så nu ska det tränas loss. Hoppas jag hittar massa saker jag tycker om :) Ska bli kul att pröva på! Börjar redan imornbitti har jag tänkt. Det öppnar vid tio och då åker jag härifrån så hinner jag träna lite innan vi rör oss mot Åsane för några timmar bland affärer och sedan vidare mot Hordvik..
Skriver några rader imorn eller på söndag om hur det gick för mej och så.. haha.

Nu ska vi se på Beck så jag måste sluta upp med detta nu! Ha en bra helg alla ni där hemma..
// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback