Långpromenad & lördagskos .

Vaknade runt tio idag, så skönt att inte ställa någon klocka! Deb och jag tog en långpromenad och var hemma igen två timmar senare och det var skönt men lite kallt ibland. Stötte på Ella & Emma vid Bryggen. Stod och skulle gå över samma övergångsställe när vi hörde några som snackade svenska och då ragerar man lite och där går de bredvid oss. haha. Käkade mat och nu har vi kollat på lite filmer och bara slappat. Sitter nu och väntar på att kl ska bli halv elva så Wallanderfilmen kan börja. Skulden ska vi se idag.. Hoppas att man orkar se hela men det ska förhoppningsvis inte vara några problem.

Imorn äre söndag och då ska vi städa och fixa lite. Får se, beror på hur vädret är. Men det vore inte fel med sol så man kanske kan sätta sej ute och njuta lite! :) Synd för er där hemma som läser detta, vi vet att ni typ har snöstorm varje dag? haha. Vi kan inte förstå här hur mkt snö ni har det och det gillas inte att den säkert kommer vara kvar när jag kommer hem i slutet av april. Det kan ju inte vara snö i maj?? Helt sinnes isf! Men hoppas på att det blir en väldigt varm sommar i år då! Brukar det inte bli så säger dom? Man kan ju alltid hoppas iaf. Jag är glad att jag är här i Norge nu iaf så man slipper lite av all snö. Men det hade varit kul att få se hur mkt ni har där hemma bara för att ha sett det, lär väl inte ske kan jag tro nu.

Här kändes det som vår idag om man inte tänker på snön. Längtar verkligen tills man kan börja gå med mindre kläder och inte gå så himla påpälsad hela dagarna. Men nu är det inte långt kvar. Det går ju åt rätt håll nu iaf. :) Gillar också att vi är ytterligare några veckor närmare april för då väntar en underbar vecka i älskade Egypten!

Om några veckor har Deb och jag varit här ett halvår, alltså 6 månader. Det låter länge men känns inte så länge tycker jag. Vi satt förut och snackade lite om hur det var när vi precis kom. Kommer du ihåg att jag alltid satt på den stolen där sa Deb och att vi gjorde så och så. haha. Kul ju! ; ) Kommer ha många härliga minnen härifrån : ) Är så glad att vi åkte verkligen, med tanke på att vi inte kände varandra så bra innan så hihi. Nu är vi en egen liten familj för oss själva här haha.

Under detta inlägg har Vidar gjort hur god mat som helst (jag smakade) och säkringen har gått två ggr för han hade helt glömt bort att tvättmaskinen och torktumlaren inte kan vara på samtdigit. Stackar är så gullig, fixar allt och ja jag har inte ord för det. haha. Det sista han sa innan han gick upp var: Om säkringen skulle gå en gång till så bara banka i taket så fixar jag det. Då tänkte jag: Hur fan ska vi nå upp till taket? haha. ; ) Men stark som Deb är så sa hon att hon skulle lyfta mej. Inte undra på varför barnen kallar henne för Pippi ; )

Nej, nu är det seriöst dags för mej att sluta skriva. Ska ta mej en tripp ut till köket och hoppas på att han inte tog med sej all mat upp så ska jag smaka lite till ; )
Ha en fortsatt ba helg!

// Sofia

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Låter som att ni har det toppen:D Längtar så till april och Egypten!!! Här är det helt sjukt mycke snö när man tittar ut ser man bara snö snö snö drivorna börjar bli lite väl höga nu... men men bara att försöka stå ut, våren kommer väl hit också nån gång.... ha det bäst!! puss o kram

2010-02-21 @ 14:27:26

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback