Lever under ett lock !

Börjar detta inlägg med att berätta hur kul jag har på kvällarna när vi ska försöka sova. Deb somnar alltid långt innan mej och ibland rycker hon till så hela sängen skakar. Ibland tittar hon på mej med stirrande ögon så jag nästan blir lite rädd att hon ska attackera mej eller något. Hon kan till och med vakna till och börja prata med mej och sen när jag frågar henne något svarar hon inte och då behöver jag skrika på henne, då vaknar hon till och undrar om jag har skrikit på henne länge haha. ; ) Finns säkert så mkt mer hon har gjort och kommer göra men just för tillfället var detta det enda jag kom på. Men det räcker för att ni ska förstå hur kul jag har det på kvällarna haha ; )

Nej, nu till verkligeheten igen. Jobbade på Årstad och det var så kul och gick bra : ) Fick vara ute i snön och åka stjärtlapp i backen och shit vad det gick. Det var även två som fyllde år så vi käkade våfflor och här äter dom våfflor med smör och brunost. Smör är faktiskt gott att ha på men jeg liker ikke brunost så det låter inte så himla gott tycker jag.. Barnen älskar det iaf och det är ju huvudsaken!

Imorn ska Deb och jag åka samma buss och de är väl säkert första gången tror jag. Jag ska också till Bønes imorn, dock inte samma barnehage men det ska bli kul : )

Ni där hemma har säkert läst om att det är ett lock över Bergen och att vi just nu har Europas sämsta luft eller något i den stilen. Vi har inte läst något om det men vi har fått lite sms hemifrån från folk som undrar hur det går att andas och massa. Men nu har vi fattat att det tydligen inte är så bra att va ute egentligen men det är väl inte hur farligt som helst. Inte så bra för barn med astma och sånt, dom får va inne på dagiset ist för att gå ut och leka.

Det snackas också lite om att det kanske blir så att de stänger dagis och skolor men dom får ju panik när de händer något de inte är vana vid. De är ganska kallt och mkt snö här och det är dom inte vana vid och det har dom panik för. Eftersom att det är kallt eldar folket och massa sånt så det är väl säkert därför luften blivit så dålig också. Vi kände de första dagnar när vi kom att när vi kom in stank våra kläder rök. Men men så äre och vi får se vad som händer!!

Nu äre snart dags att besöka sängen och vem vet, kanske får jag uppleva något nytt ikväll? haha ; )
Godnatt Sverige!

// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du heter?:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Adress till din blogg/hemsida:

Skriv din mening här:

Trackback